fredag 25 september 2009

Hej! Mitt namn är Mr. Kontokort

Så här på lönedagen (läs: lånedagen) kan man tro att rubriken syftar på att jag skulle känna mig rik. Så är dock inte fallet.

När jag för någon dag sedan skulle in på våning tre i J-huset på skolan så ville inte riktigt dörren öppnas. Jag drog mitt passerkort, slog min kod, men inget hände. Jag hann upprepa proceduren ännu en gång innan någon kom ut genom dörren från andra hållet. Då märkte jag plötsligt att kortet i min hand inte alls var passerkortet - utan mitt kontokort.
Jag och personen som öppnade dörren fick oss ett litet skratt och där skulle den anekdoten tagit slut trodde jag. Ännu en gång: så är dock inte fallet.

När jag för en stund sedan öppnade dörren för att lämna min lägenhet stod Norde precis utanför dörren och skrämdes.
"Du, ska jag berätta en sak? Det funkar inte så bra att öppna dörrar med kontokort!"
Haha!

När jag gick ner på gården mötte jag Oskar och Jon.
"Trodde du att de hade börjat ta betalt på skolan?"
"Fick du godkänna beloppet efter att du slagit koden?"
Hahahaha!!

Det sjuka är att jag varken minns när det hände eller vem personen jag träffade där i dörren var. Jag var nog lite trött då helt enkelt.


Gör om - gör rätt!

Inga kommentarer: