måndag 14 september 2009

När verkligheten hinner ikapp

I helgen tog årets nollning slut. De nya små fina JFS-nollorna har under de senaste två veckorna vuxit upp och blivit ett fint gäng ettor. Inte för att jag har deltagit i precis alla nollningsaktiviteter, men en del saker har ju faktiskt inte prioriterats jättehårt den senaste tiden. Nu däremot, ska jag ha fokus på ALLT annat.

Grävprojektet rullar på, sen var det ju tingsrätt- och diarieartiklarna med besöksredovisningar som skulle betas av, och persongrävet som man borde börja med. För att inte tala om kurslitteraturen och tentaplugg. Deadline för Kåridåren börjar ju närma sig också. Sen var det ju den där eventuella hemresan till Bureå i slutet av veckan, och när ska jag hinna till Falun och hälsa på den nyfödda? Och om jag vill kunna få i mig någon vätska till frukost i morgon borde jag väl diska också. Ett glas eller en kopp räcker ju i och för sig, men det är väl lika bra att ta hela berget på en gång...

På något skumt sätt så känns kaoset ganska fint strukturerat i mina tankar och mantrar "det löser sig, det gör det alltid" klingar mer betryggande än någonsin i mitt bakhuvud.

Inga kommentarer: