lördag 6 februari 2010

Mello-kvällo

Hemmamannen i farten igen!

Jag brukar oftast titta på Melodifestivalen om jag inte har något bättre för mig. Senaste åren har jag bara missat några deltävlingar för att jag jobbat kväll. Men nu är Melodifestivalen på gränsen till heligt här i lägenheten. Min kära sambo, schlagerfanatiker sedan många år tillbaka, har nu gått och blivit redaktionens Melodifestival-expert!

Givetvis ställer det lite krav på mig som hemmaman. Inför kvällens säsongspremiär (visst kan man kalla det så nu för tiden) har jag därför tillverkat "Mello-muffins" i sann schlageranda! Och nu vill jag inte vara alltför självsäker på min förmåga i köket. Men efter att ha tjuvlyssnat på bidragen som ska tävla i Ö-vik tror jag nästan att de kan bli kvällens höjdpunkt ...

8 kommentarer:

Anonym sa...

ja efter att ha sett festivalen så är jag tämligen säker på att muffinsarna var det bästa

anders j

Tobbe sa...

Ja det blev ju några över, så det är bara att komma hit på en fika någon kväll om du vill göra en rättvis bedömning ;)

annika sa...

åh, KP, vilken klassiker!

Tobias Söderlund sa...

Annika: Ja, jag har börjat förstå att folk tycker det - jag börjar nästan känna mig som den enda som inte läste KP under uppväxten :P

JP sa...

Men ge mig receptet! Var tvungen att visa Eva bilden och hon blev ju sjukt imponerad! Trodde det var Leila som varit i farten och inte du :P

Tobbe sa...

Haha, det är faktiskt Leilas muffinsrecept! Fast de ser nog lite godare ut än vad det var. De smakade helt okej, men de var gjorda på ett vanligt grundrecept ...

Receptet hittar du på http://www.recept.nu/1.122026/leila_lindholm/efterratter_godis/mjol/muffins_och_cupcakes_grundrecept

JP sa...

Men gud vad stört att det var hennes recept, Eva har nog öga för sånt där!
Synd att dom inte var lika goda som dom såg ut! Men nog blir jag ändå sugen på att ställa till med ett storbak :P

Tobbe sa...

Haha, ja :P Men typ med lite blåbär i eller bara något extra i smeten så tror jag nog att de genast blir lite roligare ;)