tisdag 2 februari 2010

Bak-sidan med att vara hemmaman

Helt klart ätbara!

Som hemmaman räcker det givetvis inte bara med att laga mat. Köket måste även användas till bakning! Till min fasa kunde jag dock inte hitta någon kladdkakeform i vårt andrahandskök - så det fick bli tekakor istället.

Nu blir det snart att återgå till köket. Ett storkok linssoppa ska lagas innan damerna kommer hem från jobbet. Ja, det är nämligen två damer som har den stora äran att ha mig som hemmaman just för tillfället. Svt-Jonna är nämligen på besök här hela veckan.

(Givetvis menar jag inget negativt med min rubrik, bara en liten Göteborgsk ordvits från Sveriges bak-sida ...)

4 kommentarer:

Hassel sa...

Du kommer inte att överleva till nästa vecka utan en ordentlig kladdkaka. ;)

Tobbe sa...

Haha, jag hade faktiskt nästan tänkt köpa en form i dag på ICA, men den kostade tre gånger så mycket som på Ikea, så jag avvaktade ;P

barajagjohanna sa...

Vi får väl göra chokladbollar istället för kladdkaka. Eller göra kladdkaka i de fula och lite felaktiga ugnsformarna.

Gud vad det såg gott ut på bilden. Nästa lika gott som det var!

Tobbe sa...

Ja, chokladbollar blir bra ;)
Eller så köper jag en formjävel ;D