fredag 19 februari 2010

Hur man vet att man är i Stockholm II

På väg hem från jobbet i natt yrde det lite snö i luften för första gången på några dagar. Flera centimeter verkade det ha kommit. Sju minus stod termometern på.

Så när taxichauffören säger: "Varför måste det vara ett sånt snöoväder hela tiden? Och så hemskt kallt samtidigt?", då hade jag väldigt svårt att hålla mig för skratt!

***

När SMHI varnar lyssnar nollåttorna
(gammalt betongdjungel-ordspråk).

***

Och nu varnas det om snökaos igen!
Till artikeln har man sammanställt det senaste dynets trafikolyckor. De har varit fler än normalt - över hundra stycken! Ett 40-tal i Skåne - ingen norr om Härnösand.
I rest my case.

3 kommentarer:

barajagjohanna sa...

Haha. Jag ska ju blogga om kaoset ju! SHHH!

Stefan sa...

Haha, classic!
Två dagar i rad har taxichaffisarna beklagat sig för mig också. Skrattretande :)

Tobbe sa...

Joppe: Lycka till om du vill ha ensamrätt på det ämnet ;)

Stefan: Ja, det blev två dagar i rad för mig med ;)