torsdag 11 februari 2010

Dag 1: En supertidning och tårtkalas

Att hålla sig vaken var inga problem.
Att somna var desto svårare.

Första dagen (läs: natten) på jobbet var, inte helt oväntat, full av nya intryck. Jag fick redigera en hel del, höra nattchefen säga ordet "supertidning" ett tresiffrigt antal gånger och av någon anledning bjöds det på tårta. En riktigt bra dag (läs: natt) alltså!

När jag tillslut kom hem hade DN hunnit före mig till dörren. Jag övervägde att sätta mig och läsa den och vänta på att Johanna skulle kliva upp - men valde att gå och lägga mig istället. Så här med facit i hand vet jag inte om det var rätt beslut.
Hela natten (läs: morgon och förmiddag) låg jag och vred och vände mig och drömde om/tänkte på redigering. Jag kanske provar DN efter dagens (... ja, ni fattar) jobbpass.

För nu är det snart dags igen.
(I dag pirrar det inte i magen längre.)

3 kommentarer:

Hassel sa...

Du kommer att bli den nya dominanten där på ett par dagar. ;)

Angie sa...

Jag vet att du kommer göra succé, Tobbe! Vad har du egnetligen för arbetstider?

Tobbe sa...

Hassel: Hur mycket jag än presterar dröjer det ett bra tag innan jag blir den nya dominanten ;) De är förjävla duktiga på Sportbladet alltså!

Angie: =) Jag jobbar 18.00-03.30. Men ingen där drar hem när man jobbat klart :P Jag ringde taxi vid halv fem och då var jag först som drog!