måndag 22 februari 2010

Byggdes Stockholm av efterblivna barn?

Solen sticker i mina nyvakna ögon. Jag får kisa ordentligt när jag tittar ut. Ingen snö i luften. Ingen vind. Pensionärer är ute och går med stavar.

Jag tänker på rubrikerna som jag vet står i dagens tidning och skrattar. Kollektivtrafiken uppmanar folk att stanna hemma från jobbet på grund av "snökaoset". Haha. Ha.

Jag slår på datorn för att bekräfta att tågen går som de ska i dag. En vacker vinterdag som denna kan det väl ändå inte vara några problem? När Aftonbladets startsida har laddat färdigt dör jag lite inombords.


VAAAAAAAAAA?!?!?!

Extremväder, inställd tunnelbana och SJ har presskonferens om tågkaoset. Byggdes den här stadens infrastruktur av efterblivna barnarbetare på stenåldern eller? Den är ju uppenbarligen inte anpassad för de här breddgradernas klimat. Inte konstigt att de stackars nollåttorna går och blir chionofober...

2 kommentarer:

Moisez sa...

Classic svenskt att någon läsare skrivit; "Bristfällig information irriterar mig mest!" , garvar ihjäl mig!

Tobbe sa...

Haha =)