torsdag 25 februari 2010

Då är man kung, kung, kung i baren?

Första lönen från Aftonbladet seglade nyss in på kontot.
Praktiklön februari: 4311 kr
Lägenhetshyra februari: 4250 kr
Jo jävlar vad man lever loppan som praktikant! Jag har ju faktsiskt råd med lite lördagsgodis i veckan! Nej just det, den där lönen var före skatt...

Men missförstå mig rätt. Jag klagar inte. Nästa månad blir det lite mer i lönekuvertet och jag vet att vi journalister är lyckligt lottade som får praktiklön över huvud taget. Och älskade hatade CSN finns ju fortfarande i ryggen.

2 kommentarer:

Therese Persson sa...

Huvudsaken är att hyran bli betald atycker jag, det andra löser sig oftast på något sätt.

Tobbe sa...

Ja, jag ska nog ligga och svälta ihjäl i vår fina lägenhet, det löser sig utan några större bekymmer... :)