söndag 1 mars 2009

Mandomsprovet stundar

Så var det dags igen. Redaktionsövning.
Sist det begav sig var i december. Då hade vi en redaktionsövning som varade i två dagar och resulterade i en tidning. Jag jobbade mer än trettio timmar de två dagarna. Sov väl typ fyra.

Den här gången sträcker sig redaktionsövningen över hela veckan. Och förutom tre tidningar ska vi hela tiden hålla webbtidningen uppdaterad, göra webbradio, webb-tv och vanlig tv också. Jag vill inte tänka på hur mycket jag kommer jobba och hur lite jag kommer sova följande vecka.

När jag i morse låg med bultande huvud och tittade på Vasaloppet var det någon som kallade det för ett mandomsprov. Jag antar att kommande vecka är våran motsvarighet till att åka nio mil på längdskidor.

2 kommentarer:

Emil sa...

Det sämsta med att läsa din blogg är att man känner sig som en slö högstadieelev. Denna veckan har vi sex timmars föreläsningar, tre idag och tre på fredag. Journalistik och Samhälle heter kursen och enligt läraren ska vi gå på djupet och lära oss allt om politik, demokrati och makt.

Men efter kursintroduktionen är jag ytterst skeptisk, den känns precis som föregående kurser i svårighetsgrad och motivationen är låg. Det värsta av allt är att en del ändå klagar över att det är så mycket med skolan och omtentorna hopar sig. Läs gärna själv mitt inlägg om kursen: http://waltzforthoughts.blogspot.com/2009/02/journalistik-och-samhalle.html

Anonym sa...

Jag kan verkligen förstå att det känns lite omotiverande. Men just nu skulle nog de flesta i klassen döda för att få ha en så lugn vecka. Den här kursen, som är inne på sin sjunde vecka, går i sånt sinnessjukt högt tempo att vi kommer vara helt apatiska när vi ska ut på praktik om ett par veckor! :P