måndag 9 mars 2009

Sen när fick kycklingar D-kupa?

När jag tänker på kycklingar tänker jag på små gulliga gula saker som är lite ludna och låter: Pip!
Det är uppenbarligen en vanföreställning.

Idag när jag skulle laga mat tog jag upp en påse kycklingbröst ur frysen. Skulle passa på att göra lite matlådor också så jag tänkte steka upp tre stycken filéer. Döm om min förvåning när jag öppnar den ett kilo tunga påsen och bara hittar tre stycken kycklingfiléer där i. Det första som slår mig är: "Vilka jävla monster dom har slaktat!"

Tankarna spinner vidare. Hur såg de här kycklingarna ut egentligen?
Två scenarion uppenbarade sig.
Antingen var dessa kycklingar stora starka mobbarkycklingar som gick runt och pickade alla andra små kycklingar i huvudet bara för att de kunde, eller så var det blonda big brotherkycklingar som opererat in silikon i brösten.
Att tre stycken kycklingbröst ska fylla upp hela min stora stekpanna känns hur som helst väldigt absurt.

(Eftersom maten smakade väldigt bra och inte alls hade någen framträdande silikonsmak så lutar jag åt att monstrena i min stekpanna var stora starka mobbarkycklingar...)

Inga kommentarer: