lördag 7 mars 2009

Tidning hela veckan

Av kommentarerna på min blogg att döma så verkar folk tycka att det är lite ointressant när jag hela tiden skriver om tidningar och journalistik och sådant.

Tyvärr (eller ja, inte tyvärr för min del, men för eran) så upptar tidningar hela mitt liv just nu känns det som.
Redaktionsövningen som tog slut fredag eftermiddag spenderade jag ungefär 60 timmars arbete på. På fem dagar. Två tidningar och en bilaga senare är jag jävligt nöjd över vårat arbete. Och visst känns det lite vemodigt att splittra våran redaktion nu.

Men om någon trodde att jag skulle vila från tidningar bara för att det blev helg så trodde ni fel. Lördag och söndag spenderas med Kåridåren-redaktionen för att fixa till det sista innan vårat första nummer ska till tryck. (Den blir jävligt najs!)

Just nu är jag sjukt jävla trött.
Men trots sömnbristen och mängden jobb brukar det vara halvsvårt att somna om kvällarna. Rubriker och redigering flimmrar förbi i huvudet hela tiden och stör.
Jag är en nörd.
Jag vet.

Inga kommentarer: