tisdag 24 mars 2009

Så var det de där sjuttio milen igen...

En lärare på skolan frågade för några veckor sedan:
- Är ni tillsammans?
- Ja, svarade jag.
- Det är inte bra, det blir så jobbigt med praktiken, sa han.
Jag skakade på huvudet och skrattade lite grann. Men han vet fan inte hur rätt han hade...

Okej att han syftade på att det kan bli jobbigt att att fixa praktikplatser på samma ort till långpraktiken nästa vår. Men jag kan ju knappast påstå att den här kortpraktiken har varit smärtfri.

Saknaden gör sig ständigt påmind.

Om fem dagar är vi tillbaka i Sundsvall och jag längtar så sjukt mycket. Jag har haft nedräkning ungefär sedan dagen jag lämnade stan.
Det där med nedräkning, ja. Det slog mig för några dagar sedan att jag inte alls har räknat ner till min födelsedag i år, som jag annars brukar göra. Ärligt talat känns den dagen oviktig i sammanhanget. Att premiärrundan på systemet ska avklaras på lördag känns nästan inte ens intressant. För på dagen då 19 blir 20 kommer jag ändå bara längta till morgondagen.

Inga kommentarer: