tisdag 7 juli 2009

Ser jag inte ut som en travgubbe?

På TTSpektras tips- och travredaktion jobbar det bara gubbar. Eller äldre män beroende på hur man definerar ordet gubbe.
Och så lilla jag.

På redaktionen i övrigt jobbar det dock väldigt mycket ungt folk. Och vad gäller merparten av alla sommarvikarier så ser genomsnittsvikarien ut som raka motsatsen till de gubbar jag jobbar med om dagarna - de är nämligen unga tjejer.

Jag sticker alltså ut både från övriga sommarvikarier och från min egen lilla tips- och travklick.
Ett ställe där jag som ung kille tydligen ser ut att höra hemma är däremot på tekniken. Ett par gånger varje vecka är det nämligen någon med stirrig blick och datorbeskymmer som söker upp mig.
"Jobbar du på tekniken?"
I dag var det till och med någon som ropade efter mig från tio meters håll när jag kom gående från skrivaren. Än så länge har jag bara gjort folk besvikna, men nästa gång kanske jag ska låtsas var IT-support och hjälpa till. Hur svårt kan det vara liksom? En omstart löser väl det mesta...

2 kommentarer:

Rickard Björling sa...

Det värsta med den där strippen är ju att det faktiskt är SANT!

Igår pusslade jag ihop datorn här, och fick inte bildskärmen att fungera. Konstigt, tänkte jag. Det är ju ändå hårdvara. Om hårdvara inte går igång, brukar den ju faktiskt vara trasig.

Men vad tror du hände när jag startade om? Just det - helt problemfritt!

Tobbe sa...

Haha, underbart ;)
Är både du och datorn helt installerade i fjollträsk nu då? :)