tisdag 14 juli 2009

Död - men ändå odödlig II

Nej, varken jag, media eller miljontals människor världen över kan inte släppa det här med Michael Jackson död riktigt än. Jag kikade nyss in på Digilistan och där var 15 av de 60 låtarna gamla Jackson-hits. Fyra stycket låg på top tio!

Den absolut bästa hyllningen hittills har dansgruppen Bounce stått för. Jag har tittat på olika versioner av deras Beat It-dans om och om igen de senaste tio dagarna. Och jag är inte ensam. Deras tribute är det mest sedda på youtube i hela världen den gångna veckan!

Så om någon har missat den, titta här:

2 kommentarer:

Lilo sa...

Men snäääääälla, inte du också. Han är död, okej. GET OVER IT! Aporpå din fråga så blir nog inflyttningsfesten någon gång i Augusti, innan nollning och gräv tar över vardagen :) När är du klar på Spektra?

Tobbe sa...

Haha, ja, alltså jag är inget sörjande fan direkt, men jag har alltid tyckt att han var en jävligt bra artist och tycker därför att det är kul att så mycket av hans musik kommer spelas intensivt under en period framöver. (Men visst var det lite onödigt av honom att gå och dö...)

Okej, låter najs! Det kommer faktiskt ett inlägg om det om några timmar, men den 21 augusti gör jag min sista dag med Pelles texter ;)