torsdag 2 juli 2009

Död - men ändå odödlig

En vecka har gått. Och jag har fortfarande lite svårt att förstå det. Egentligen har jag även lite svårt att förstå varför det är så svårt att förstå. Michael Jackson har uppenbarligen gjort ett större intryck på mig än vad jag hade trott...

Den senaste veckan har givetvis även varit intressant ur ett journalistiskt perspektiv. Att vara mitt uppe i en redaktion där många plötsligt måste kasta allt åt sidan för att producera mängder av material om en och samma sak har känts lite roligt - även om jag själv inte har jobbat med MJ. När lillebror på fredagsförmiddagen skickade smset: "Har du hört att Michael Jackson är död?", så blev jag faktiskt full i skratt. Efter att ha hört hans namn nämnas typ tio gånger i minuten hela morgonen kändes det som om ingen i hela världen hade kunnat missa det. Händelsen kommer inte riktigt upp i klass med elfte september eller tsunamikatastrofen medialt sett, men det har fan inte varit långt borta. Men snart borde väl The King of Pop lämna ettan och löpsedlarna och förflyttas längre och längre tillbaka i tidningarna. Men han kommer ändå aldrig bli bortglömd.


Michael Jackson - They don't really care about us
(Det här är kanske den låten jag minns mest från min barndom. Jag gick nämligen omkring och nynnade på den varje gång jag tyckte att mamma och pappa hade varit dumma...)

Inga kommentarer: