fredag 24 juli 2009

Dagens lokaltidningsbesvikelser

Jag tänkte tipsa om en mycket rolig blogg vid namn Dagens lokaltidningsbesvikelser. En blogg som "tillägnas alla besvikna människor som finns ute i vårt avlånga land och har behovet att påtala det för oss andra genom lokal media."

Bloggen samlar "nyheter" från tidningar riket runt. Läs om Roland som är förbannad på att bussen missade att stanna vid hållplatsen en gång (2300 tecken), synskadade Lars-Erik som tycker det är skamligt att att folk inte plockar upp hundbajset (1500 tecken) och Erland som är orolig för miljön efter som han tvingas åka fem mil för att betala sina räkningar (1800 tecken).

Priset tar ändå Lars Wallström som i Östra Främby (Falun) blev attackerad av en mås. Han berättar chockat för tidningens journalister:  Jag kom cyklande och helt plötsligt måste den ha gjort en ljudlös störtdykning, den bet mig i huvudet så att jag började blöda. 


Ett axplock från bloggen.

Nu är helgen inte långt borta och snart sätter jag mig på ett tåg norrut. Slutdestinationen ligger bara en kilometer från platsen där Lars Wallström blev attackerad av den där måsen - tur att Johanna hämtar mig med bil!

3 kommentarer:

barajagjohanna sa...

Bara för det ska jag hämta dig med cykel!

Det är klart att det blev en nyhet av att måsen attackerade stackars Lars. Det var i Östra Främby som jag gjorde porträttet som kommer i morgondagens tidning - och när jag gick över cykelvägen till båtbryggan fick jag erfara de ilskna måsarna.

Men alla andra nyheter som var skrivna utanför Falun var säkerligen bara skit. ;)

För övrigt tycker jag att det är spännande att alla exempel endast innehåller äldre män.

Annika sa...

Haha, jag blev också tipsad om den där bloggen, "Skolfotografen "bytte" motiv på Billies T-shirt" är min favorit

Tobbe sa...

Joppe: Det hade varit roligare om det var en mas som bet en mås och inte tvärt om ;)
Och ja, det är tydligt att det råder gubbdominans bland besvikna människor ute i landet!

Annika: Ja den var faktiskt helt sjukt! Fotografen hade ju iaf kunnat vara snäll och lämna t-shirten blank isf! Men han blev ju ganska gullig med nalle puh... ;D