onsdag 29 juli 2009

Hoppas AF filtrerar bort alla Johan Palm-fans

För några veckor sedan då jag ägnade mig åt det fantastiskt lärorika fenomenet, att slösurfa, ramlade jag in på följande artikel. Texten handlar om en bok som i sin tur handlar om udda yrken. På omslaget av boken finns en bild en tant som har som jobb att lukta folk i armhålan - i full färd med att... ja... jobba helt enkelt!

I dag (då jag åter ägnade mig åt tidigare nämnda syssla) stötte jag på ett lite modernare yrke-du-inte-trodde-fanns, nämligen heltidsanställd Idolbloggare åt Tele2, eller "Bloggande stjärnreporter till Idol 2009" som det står i jobbannonsen.

Från början kändes det bara helt sjukt, men när jag tänker efter så innebär ju jobbet ungefär samma saker som att jobba på en nöjesredaktion på någon av kvällstidningarna under hösten. Med undantaget att man måste vara lite mer produktiv...

Så det är någon jourare som inte är sugen på Sundsvall i höst och vill lära känna nästa Darin, sök  jobbet här!

Inga kommentarer: