söndag 24 maj 2009

Varför damfotboll anses vara lite sämre

"När jag spelade fotboll brukade jag plocka blommor", sa Jonna tidigare i dag. Hon la även till att hon brukade springa runt och hjula på planen.

Givetvis ska jag inte lasta stackars Jonna för damfotbollens dåliga rykte. Själv skyllde hon hennes inte alltför blomstrande intresse för fotboll på att det var blandat tjejer och killar i hennes lag, och att killarna aldrig passade tjejerna.

Det är alltså killarnas uteblivna passningar då, som ligger till grund för tjejernas misslyckade passningar i dag, eller?

2 kommentarer:

Emma sa...

Nu tycker jag att du är lite dum! Herrfotboll innehåller väl minst lika många felpass som damfotboll om inte fler. Herrfotboll går ju snabbare och innehåller fler misstag... Jag tycker att det är hur bra som helst att flickor och pojkar spelar tillsammans som barn. Varför ska man skilja dem åt redan som barn för? Och får man inga pass när man spelar med pojkar på lågstadienivå är det nog tränaren det är fel på tror jag...

Tobbe sa...

Emma: Nu tycker jag att du var lite seg Emma! Hade förväntat mig precis den där kommentaren från dig redan i morse ;)