torsdag 14 maj 2009

För ett år sedan åt jag glass till frukost

Mmmm...


För exakt ett år sedan hade jag nyss kommit tillbaka till Sverige efter en soloresa till södra Frankrike.
Jag besökte min gamla hemstad Aix-en-Provence och bodde på soffor hos lite olika kompisar. Åt glass till frukost och badade i Medelhavet. Njöt av solen och umgicks. Och gick omvägar för att få en anledning till att passera min och Annikas gamla lägenhet.

Även om det känns som om tiden flyger förbi är ett år är lång tid och det hinner hända väldigt mycket. Mitt liv nu är inte på något sätt likt mitt liv då. Men båda "liven" har sina tjusningar. Spontanresor till Stockholm, Grekland och Frankrike är inget jag har tid med nu direkt.

Anledningen till att jag började fundera över det här var ett inlägg som Susanne skrev för snart en månad sen.
Rubriken löd: vad gjorde du för ett år sen? Jag vet inte om du läser min blogg fortfarande Sus, men i sådana fall vet du nu!

Jag hade tänkt skriva ett svar redan då, men det föll lite i glömska. Inlägget poppade upp i huvudet igen då jag pratade lite praktik med en av lärarna i dag. Ett år fram i tiden jobbar jag nämligen mina sista dagar på (förhoppningsvis) någon av Sveriges största tidningar.
Förmodligen kommer mitt liv se helt annorlunda ut då igen!

Så nu är frågan: Vad gjorde du för ett år sen?
(och vad tror du att du gör ett år från nu?)

6 kommentarer:

Lina-Marie sa...

För ett år sedan nu var jag i ett soligt Florens i Italien... Mmm...

barajagjohanna sa...

För ett år sedan i dag tog jag tåget till Uppsala, bussen till mitt gamla kvarter i Salabacke och letade mig till Idas lägenhet. Vi köpte hem thaimat och såg på film ungefär vid den här tiden.

sus sa...

Jo då jag läser än Tobbe! Såklart ;)
Jag tror nästan jag måste göra ett till iinlägg :D det får man va? ;)

Tobias Söderlund sa...

Lina: Du det lät ju inte helt dumt heller ;)

Joppe: Smakade maten bra? ^^

Sus: Trevligt :) Klart du får! Det är ju nästan så att man borde göra ett sånt inlägg varje måndad, bara för att minnas tillbaka liksom ;)

Josefin sa...

För ett år sedan hade jag nyss flyttat hemifrån, höll på att jobba ihjäl mig och la mig som en liten pöl på golvet när jag kom hem om kvällarna...

Tobbe sa...

Josefin: Men usch vad jobbigt!
Hoppas det är bättre nu!