onsdag 13 maj 2009

Bättre lite skit i hörnet än ett rent helvete

Nyligen färdigställde vi ett nummer av vår studenttidning Kåridåren. Om två veckor har vi deadline för det introduktionsnummer vi ska göra för kommande studenter. Samma datum ska B-uppsatsen vara klar.
Och så var det det där med att lära sig lite Quark inför sommarjobbet (shit pommes som sagt). Jag har det jag gör just nu om man säger så, men jag klagar inte, som framgick av förra inlägget trivs jag med situationen för tillfället.

Däremot finns det andra saker som kanske prioriteras bort.
Typ städning.
Jag har faktiskt haft lite ångest på senare tid för att jag inte riktigt minns sist jag städade ordentligt.
Men härom dagen då två cyklister kom på besök blev jag smått tvingad att panikstäda lite. Och visst är det lite konstigt att man inte ser hur illa det ser förrän man tvingas släppa in andra. Så förutom att det var väldigt trevligt att träffa Magda och Mattias var det nog bra för min lägenhets välbefinnande också.

Och om en vecka kommer familjen på en snabbvisit, så innan dess ska jag väl städa lite igen!

Inga kommentarer: