måndag 4 maj 2009

Allt är inte sig likt

Tillbaka på förrådet efter en mysig valborg i Dalarna. Och här är allting inte sig likt. Till att börja med så överlevde inte vårt soprum helgen - utan ligger nu i en hög med aska här utanför. Förmodligen svalde den en engångsgrill för mycket eller nåt.
Du blir vad du äter - grillad liksom.

För det andra så är det slut med föreläsningar för den här terminen. Ja sista föreläsning var faktiskt ett antal veckor sedan. Nu är det uppsatsskrivande som gäller.
Jag försöker ha en positiv inställning till det här med akademiska forskningsmetoder och B-uppsats. Men jag kan inte låta bli att drömma mig tillbaka till början av terminen med kursen Journalistiska metoder. Varför inte bara läsa den kursen på 180 hp? Det är ju precis sådana saker jag flyttat hit för att lära mig!

Nu har dessutom nerverna inför sommarjobbet börjat göra sig påminda. Jag satt ett par timmar i dag och försökte bekanta mig med programmet Quark Xpress. Jag ska ju nämligen jobba hela sommaren med ett redigeringsprogram som jag aldrig öppnat förut.
Visst fanns det saker som var som i InDesign, vissa saker var till och med bättre. Men allt var inte sig likt och jag behöver nog några fler ensamma stunder med Quark för att inte vara ett nervvrak första dagen på jobbet!

1 kommentar:

Emelie sa...

Haha. Känner igen mig. Satt varje kväll förra våren och var nervös över att jobba med Quark. När börjar du jobba?