måndag 25 maj 2009

Megamisstag - min mardröm

"Ni får inget svar!" Så sa Wanja Lundby-Wedin till en av Expressens reportrar i går kväll. Eller nja. Nu var det ju inte LO-basen Wanja som reportern hade fått tag på, så det var ju kanske inte så konstigt att hon inte kunde ge något svar.

Synd bara att den nyheten skulle värderas högst av alla nyheter i Expressen och hamna på ettan med stor bild på hon som inte var Wanja. Det känns som om den här tabben blir svårslagen i mediesverige i år alltså!

Plötsligt känns det skönt att mitt jobb i sommar är mallat, monotont och inte lämnar något utrymme för så stora missar. Ett sådant misstag och jag skulle kunna glömma Aftonbladet på långpraktiken nästa vårtermin. Jag vet ärligt talat inte vad jag skulle göra om det var jag! Och vad som händer med stackars Clarence på Expressen får framtiden utvisa.

Inga kommentarer: