tisdag 19 maj 2009

Ett välkommet avbrott

Veckodagarna nu innebär oftast uppsats för hela slanten. Börja klockan åtta och sluta när hjärnan är lagomt såsig.

I dag blev det dock inte fullt så mycket uppsats. Den sista intervjun till uppsatsen avklarade jag på morgonen och sedan satt jag och lyssnade på inspelningen och skrev ner allt som sagts. Transkribering för att använda ett akademiskt ord

Eftermiddagen såg ungefär likadan ut.

Då hade jag nämligen en intervju bokad med rektorn till den introduktionstidningen som höstens nya studenter ska få. Efter det satt jag och skrev av mina anteckningar på datorn.
Renskrivning för att använda ett svenskt ord.

På kvällen blev det bio, tidiga föreställningen av Änglar och Demoner. Jag tänker inte ge mig in på någon djupare recension, men jag kan snabbt reda ut den eviga bok/film-frågan i det här fallet: Filmen var bra. Den hade helt säkert varit ännu bättre om man inte hade läst boken innan. Men boken i sig är ju givetvis bättre än filmen.
Så ni som varken har läst eller sett den än - välj något av alternativen. Men att helt undgå denna historia, det är faktiskt inget alternativ!

(I morgon är det uppsats klockan åtta igen)

Inga kommentarer: