Hon smeker sin egen kind, ler förföriskt och för sin andra hand ner mot ena bröstet, samtidigt som vinden tar tag i hennes gyllene lockar. Hon tittar djupt in i mina ögon. Ögonblicket vill aldrig riktigt ta slut.
Ååååh, jag bara måste köpa den där diktafonen!
Ja, ni hör ju själva hur "roligt" det låter.
Historien börjar med att jag och Thomas bestämmer oss för att cykla till Clas Ohlsons för att inhandla en diktafon. Sagt och gjort. Vi cyklade tillbaka till Thomas och efter att ha lekt lite med den kom vi fram till att vi inte alls behövde den.
(Bara den lilla detaljen är ju rolig i sig.)
När vi sedan packade ner den i förpackningen igen började vi fundera. Vad gör egentligen tjejen där? Hon håller ju inte ens i någon diktafon! Hon står bara där och, ja, poserar.
Alltså visst, sex säljer och så vidare, men när man börjar tänka efter finns det ganska mycket som är sjukt med dagens marknadsföring. Och i just det här fallet har jag väldigt svårt att tro att modellen på förpackningen gör någon skillnad.
tisdag 12 maj 2009
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar