söndag 23 maj 2010

Veckans bästa ...

... blogginlägg: Kommer här! Efter att solen har hållit mig hypnotiserad under senare halvan av veckan har bloggandet kommit av sig lite. Därför tänkte jag sammanfatta veckan med en liten bästa-lista.

... låt: Direkt efter att jag i tisdags publicerat raderna: "Just nu finns det ganska mycket ny och bra musik ute. Men jag hittar inget riktigt guldkorn i mängden.", insåg jag att jag tillfälligt hade glömt bort låten med stort L. Timo Räisinen - Outcast. En fantastisk låt som jag har haft på repeat i veckan. Och uppenbarligen inte bara jag. I går gick den som nykomling upp som etta på Trackslistan.

... maträtt: Findus Fittgratäng. Kommentarer överflödiga.


... fika: I torsdags var jag ute och fikade på Taxinge slott med mormor och morfar. Bästa fikat, bästa vädret. Oslagbar kombination.

... youtube-klipp: Okej, jag har underhållits mer av andra klipp under veckans gång. Men klart oväntat är att det på japansk television visats ett fem minuters inslag om Skellefteå. Träbyggnader i Skellefteå närmare bestämt. Fascinerande att japanerna är fascinerade över lilla Skellhell.

... tolvåring: Greyson Chance. Också ett youtube-klipp men jag orkar inte bädda in det också - här är länken. Jag vet inte vad som är mest fascinerande Hur bra ungen är eller att det verkar som att bara en av ungarna i bakgrunden verkar inse detta.

... mustasch: Erik "Det är för den här prostataforskningsinsamlingsgrejen" Karlssons överläppshår. Delvis för hans förmåga att skapa sammansatta ord.

... frukost: Dagens - nybakta scones. För tredje söndagen i rad. Tradition!

... praktikplats: Aftonbladet. Alltid Aftonbladet. (Nåja, alltid var ju kanske att ta i - jag har ju trots allt bara fyra dagar kvar som praktikant nu, hjälp!) Och jag måste åka om alldeles för få minuter, så det här får bli sista punkten!

Nästa vecka ska tydligen bli regnig.
Det blir mer tid för bloggande då alltså.

Inga kommentarer: