måndag 17 maj 2010

Hemorten kallar!

Det börjar närma sig tre år sedan jag flyttade från lilla Bureå (även om jag var hem ett tag mellan Frankrike och Sundsvall). Och förutom familj, släkt och vänner finns en sak som då och då påminner mig om att jag borde komma hem. Folktandvården. I dag fick jag ett brev att jag hade en tid där i sommar. Givetvis blir det även denna gång det svårt med tanke på tretton veckors jobb i Stockholm. Men med tanke på att jag inte vet var jag hamnar i framtiden känns det bra att fortfarande vara skriven i Bureå. Särskilt när de är så trevliga och bra att ha att göra med. Eller vad sägs om svaret jag fick när jag ringde och avbokade tiden:

- Okej, men du brukar ju inte ha några problem med tänderna, vi kan väl boka dig någon gång där när tomten kommer och hoppas på att du är på besök då istället!

Ibland kan jag sakna den där alla-känner-alla-stämningen när jag tacklas med illaluktande personer på tunnelbanan.
Men bara ibland.

2 kommentarer:

Louise sa...

Ett tillfälle när det inte är så bra att ha sin tandläkare i Bureå när man inte bor där är när tänderna bestämmer sig för att krångla och man måste göra rotfyllningar och liknande. Det blev mycket buss för mig i januari, februari och mars... Men det blev ju mamma glad för iaf! =) Och Umeå ligger ju inte jättelångt ifrån Bureå heller. Hade varit värre med tandvärk nu, är på Zanzibar och har lite svårt att åka till Bureå för en tandläkartid. Hoppas allt är bra med dig! Vi kanske ses i Bureå i sommar. Eller på Kupolen...? =)

Kram

Tobbe sa...

Det lät ju inte alltför bra!
Zanzibar låter däremot inte helt fel :)
Ja vi får väl se, kommer säkert att besöka båda ställena under sommarens gång ;)