tisdag 18 maj 2010

Bra skit! XXXII

Just nu finns det ganska mycket ny och bra musik ute. Men jag hittar inget riktigt guldkorn i mängden. Därför tänkte jag tipsa om en gammal låt som jag tycker är bra och faktiskt ganska användbar.

Det här är kanske den låt som får mig mest peppad på att träna. Vid de få tillfällen jag är ute och springer skulle jag kunna ha den här på repeat. En lämplig löptakt som stegras under låtens gång och en text som boostar självförtroendet när mjölksyran börjar göra sig påmind.

Nu har jag dessutom upptäckt ett nytt användningsområde för låten: som väckningssignal.
Jag är ganska svårväckt och nu för tiden använder jag mig bara av mobilen som väckarklocka (tidigare hade jag tre apparater som försökte få liv i mig på morgonen). Vilket har fått som följd att jag på senare tid vaknat några timmar senare än tänkt vid ett flertal tillfällen. I dag var första dagen med den här låten istället för min vanliga väckningssignal - och jag har nog aldrig vaknat till så fort som jag gjorde i morse! Rap-metal på hög volym gjorde uppenbarligen susen.
Och vem vill inte vakna till textraden: Nobody is perfekt, but I'm pretty fucking close ...


Clawfinger - Biggest & the Best

3 kommentarer:

Lina-Marie sa...

Olof brukar köra på lite dödsmetall som väckningssignal. Tyvärr är det ju han som är svårväckt och inte jag...

barajagjohanna sa...

Lina: Precis.......

Tobias Söderlund sa...

Lina: Jag tror nog att jag får byta signal ifall jag mot förmodan skulle kliva upp före Joppe någon gång... ;)