tisdag 11 maj 2010

Sport är roligare än grönsaker!

Åtminstone är squash (racketsporten) roligare än squash (gurk-wannabe-grönsaken).

I dag spelade jag squash för första gången i mitt liv - och jag kan inte förstå varför jag väntade så länge. Jag uppskattar ju de flesta andra racketsporter så varför jag gått miste om denna är ett litet mysterium. Det ser ju förvisso ganska idiotiskt ut att stänga in sig i ett litet rum och slå vilt omkring sig, men då jag inte lider av klaustrofobi känns inte det heller som något motargument.

Ett bra tecken på att man tycker om en sport är att det är roligt trots att man blir utklassad. Och ja, jag ska väl inte påstå att jag var någon stjärna. Men med bättre kondition, tajming, servar, returer, pricksäkerhet, taktiskt kunnande och lite annat så ska nog även jag kunna bli en halvkass squashspelare med tiden!

Okej, lite roligt kan man ha med grönsaken också.

Bild

2 kommentarer:

Lisa sa...

Vilken misslyckad squash Tobbe, sånna brukar ju vara gröna hahaha.. ;)

Tobbe sa...

Men Lisa då, de kan faktiskt vara både gula och gröna! Kolla bara på källan till all kunskap, wikipedia:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Squash_(v%C3%A4xt) ;)