lördag 8 maj 2010

Världens bästa tioårskalas!

I dag, den åttonde maj 2010, fyller Sveriges största sporttidning tio år. I går (och i natt, och i morse) firade vi denna fantastiska produkt.

Efter att jag ätit frukost i går stack jag iväg till redaktionen för att inleda festligheterna. Supergod rosa tårta, hyllningstal och fotografering av oss på sporten iklädda rosa t-shirts. Sedan bar det iväg ut på stan. Efter att ha förtärt diverse olika drycker på diverse olika ställen - och ha avklarat min premiär på Stureplans nattliv - kom jag till sist hem igen klockan fem på morgonen.

Helt klart den mest annorlunda utekväll jag varit med om - lantis som jag är med Stockholmsmått mätt.

Jag kan inte låta bli att tycka att jag har haft en jävla tur som hamnat på Sportbladet just nu. Både vinter-OS och tioårskalas under praktiken. Och under sommarvikariatet väntar ett fotbolls-VM. Det är verkligen ingen dålig tioåring som jag fått äran att lära känna lite närmare nu under våren!!



Till skillnad från vanliga bebisar kommer Sportbladet aldrig att växa ur sitt rosa utseende.

Inga kommentarer: