onsdag 5 maj 2010

Världens tråkigaste rubrik

Jag hade tänkt skriva rubriken "vardagslunk", men det kändes alldeles för tråkigt - så därför blev det den ovanstående.

På senare tid har jag känt att bloggen varit lite på dekis. Ett halvkasst inlägg varannan dag. Det känns inte okej. Många idéer till inlägg har skrotats på grund av tidsbrist, dålig inspiration eller att jag kommit fram till att tankarna inte var värda att förevigas. Så brukar det inte vara.

Efter några dagars funderande slog det mig plötsligt vad det kan vara. Vardagslunken. Det är nog första gången sedan gymnasietiden som jag är inne i någon form av vardagslunk. Ett fast schema. Jobba, äta, sova - och inte så mycket annat. Visst har jag haft scheman efter gymnasiet också, men på universitetet är det olika mest varje dag och moment som förändras hela tiden.

Så nu när jag har identifierat "problemet" ska jag försöka skaka av mig känslan av vardagslunk. För visst händer det lite annat än att jobba-äta-sova i mitt liv också. Och sen är det faktiskt lite skönt att leva ett liv som inte är i ständig förändring också ...

Inga kommentarer: