söndag 31 januari 2010

Hemmaman i Stockholmsförorten

Då var man helt plötsligt nollåtta. Och sambo. 31 januari 2010 blir nog ett datum som jag kommer att minnas.
Egentligen skulle även morgondagens datum bli minnesvärt. Den första februari skulle nämligen ha varit min första dag på Aftonbladet. Nu är premiären uppskjuten en vecka, vilket får som följd att jag ska spendera min första vecka i vår nya, superfina lägenhet som hemmaman.
Lite oväntat fick jag redan i dag börja min karriär som hemmaman med en del städning. Även spisen tog jag i beslag framåt kvällen. Och jag ska nog trivas med min (tillfälligt) nyfunna roll. Tvätta, städa och laga mat är nemas problemas. Diska däremot, det är min lilla nemesis bland hushållssysslorna. Därför kan ni ju gissa hur lycklig jag är över lägenhetens diskmaskin!

Min kära sambo har dock inte samma tur som jag med en veckas ledighet. Hon ska upp med tuppen för att åka iväg och knega. Därför ska vi strax krypa till kojs i vårt nya sovrum. Ett sovrum med utsikt över globen, som för tillfället lyser rött. Ett globen som jag ska jobba alldeles intill under våren på Aftonbladet. Men inte förrän om en vecka.

Hemmamannen (med spagetti fulla käften).

Inga kommentarer: