onsdag 27 januari 2010

Ett obehagligt lugn

Jag ska snart flytta från Sundsvall. Jag ska snart bli sambo. Och jag ska snart börja jobba på Aftonbladet. Den (vanligtvis rätt så stora) logiska delen av mig tänker att jag borde var glad, förväntansfull och en smula nervös. Men för tillfället känner jag - ingenting.

Jo, jag känner en bultande värk i fötterna och en överhängande trötthet i hela kroppen. Jag tror att hela det här flyttprojektet ligger som en fet Gazamur och stänger in alla mina känslor - förutom nämnda smärta och trötthet alltså.

Många förberedelser är redan gjorda. Nästan allt är nerpackat och många möbler är flyttade på. När jag nös i min lägenhet i dag ekade det - då kände jag för en sekund att verkligheten kom ikapp mig. I morgon ska päronen leta sig ner genom snön och hjälpa till med det sista, sedan bär det av. På söndag flyttar jag och Johanna in i Stockholm. Då hoppas jag att den där muren ska falla ...

Inga kommentarer: