söndag 17 januari 2010

OSannolikt kul att städa en dag som denna

Två veckor kvar.
Eller bara tolv dar.
Sedan vi från Sundsvall drar.

I dag har jag nästan börjat flyttstäda. Förberedelserna har hur som helst inletts. Jag har tvättat, städat och diskat. Sorterat, planerat och organiserat. Jag har slängt och återvunnit sex proppade påsar med oviktiga saker (men det gör lite ont i själen varje gång jag måste slänga en tidning eller ett magasin). Och det känns faktiskt som att jag har lite mer koll på den stundande flytten nu.

De till synes dötrista uppgifterna har dock flutit på väldigt smidigt. Det har till och med varit väldigt roligt. Anledningen till detta har dock inte varit sysslorna i sig utan Vinterstudion på Svt som stått på hela dagen. Nio timmar vintersport med massa svenska framgångar - kan det bli bättre?

(Jo det kan det faktiskt. Och det kommer det att bli. Den tolfte februari börjar vinter-OS i Vancouver - som jag längtar!)

Inga kommentarer: