torsdag 7 januari 2010

RYSSEN KOMMER!!!

Jag tycker egentligen inte om att blogga om väder och vind och celsiusgrader hit och dit. All väderrapportering på nyhetsplats är faktiskt en av de få sakerna jag ogillar med kvällstidningarna. Man får ju ändå se hur vädret blir och vill man verkligen få en hint så finns det väderprognoser på väl utvalda platser i tidningen eller tevetablån. Och är man riktigt desperat finns smhi.se och yr.no. Nåja.

Nu slår jag trots detta fast att "RYSSKYLAN" har letat sig innanför väggarna på Strandvägen 48 här i Bureå. Under 16 grader inomhus känns faktiskt inte helt okej när man är van vid nästan tio grader varmare i ens stekheta lilla studentetta ...

Till saken hör att husets andra termometer visar två grader
kallare ute OCH inne - men den litar jag inte på.

4 kommentarer:

Anonym sa...

такой сладкий пупсик, и уже такой сердитый.
чего тебе по жизни недостаёт, зая?

Tobbe sa...

Vem fan är Zaya? :P

Anonym sa...

ingen fan, utan en hare
забавный шведюсюсиська, муськи-пуськи!

Tobbe sa...

Okej, då förstår jag!