söndag 31 januari 2010

När tekniken springer ifrån sig själv

Om kontentan av mitt förra blogginlägg försvann någonstans mitt i all min irritation ska jag sammanfatta den i en mening. Nämligen: att jag gillar inte synen på internet som någon låtsasvärld där människor upphör att vara männniskor.

Att tvinga på någon den nya tekniken tycker jag abslout inte att man ska göra. Varken gammal eller ung. Däremot blir jag full i skratt när den nya tekniken inte hänger med i den nya tekniken. Innan jag publicerade gårdagens inlägg gjorde jag en stavningskoll med bloggers inbyggda rättsstavningskontroll. Något som resulterade i att följande ord markerades som "felstavade": cyberrymden, webbupplaga, kvalitetssajt, twitter, facebook, internet och (hör och häpna) blogg.

Visst borde man kunna kräva att åtminstone ens blogg vet vad en blogg är, eller är jag för hård mot den nu?

Inga kommentarer: