måndag 4 januari 2010

Bra skit! XXII

Tillbaka från Paris. Ända till Bureå har jag faktiskt lyckats ta mig. Och redan timmar efter att jag klivit av det senaste flygplanet börjar drömma mig bort till framtida resor.

Efter att ha varit på en intensiv trip i ett kyligt Paris och kommit hem till ett svinkallt Sverige fyllt av måsten känner jag att en avslappnande vecka i något soligt land skulle sitta ganska fint. Men det lär ju få vänta ett tag.

En annan anledning till mitt ressug är Vings nya reklam. Den där låten ger mig bara en sådan himla bra känsla i magen. Ungefär samma härliga känsla som att vara ute och resa. Med andra ord: väl vald visa.


Betty Hutton - It's oh so quiet
(Björks version är snäppet sötare, men den vill inte bli
inbäddad i mitt blogginlägg, så det fick bli orginalet.)

1 kommentar:

Emil sa...

Detsamma!
Häftigt att ni firade nyår i Paris, låter ju tusen gånger mer minnesvärt än det vanliga firandet i Sverige.

Jodå, det blir fem veckor på Hallands Nyheters redaktion i Falkenberg. Än så länge har jag ingen aning om vad jag ska få göra. Men först väntar kursen digital publicering i Kalmar, där vi äntligen ska få ägna oss åt skrivande journalistik. (Visserligen rör det sig om internetpublicering istället för tidning, men jag är nöjd bara jag får skriva.) Vad ska du läsa/göra den kommande terminen?