lördag 30 januari 2010

När andra hand kommer i första hand

När jag vaknade i morse var jag lite förvirrad.
Är jag i Sundsvall? Nej, sängen kändes annorlunda.
Är jag i Stockholm? Nej, inget minne av att vi hade hunnit flyttat dit än - även om jag under natten drömt om praktikens första dagar.
Sedan insåg jag efter några sekunder.
Jag är i Falun.

Våra lägenheter i Sundsvall är nu tömda, städade, besiktade - och framförallt: inte längre våra. I morgon flyttar vi till Stockholm. Till en lägenhet som inte är våran, fylld av grejer som inte är våra, men som vi ändå ska bo i under fyra månaders tid. Sedan blir det flytt igen. Och eftersom alla möbler är undangömda på olika håll är det väl någon liknande lösning som är aktuell även till sommaren. I Stockholmsträsket av andrahandskontrakt har villa och volvo aldrig känts längre bort än nu ...

(En hundjävel vill jag dock inte ha.)

2 kommentarer:

barajagjohanna sa...

Usch, jag vill inte heller ha någon jävla hundjävel.

Tobbe sa...

Bra att vi är på samma nivå ;)