onsdag 7 april 2010

Näe, det stannar nog vid en dröm

För ett par dagar sedan satt jag i Globen och såg Leksand vinna JSM-guld. Några timmar senare följde jag Skellefteås tredje semifinal mot HV71 på teve. Det såg länge ut att bli seger för de svart-gula. Där och då började jag så smått tro att drömmen kunde bli verklig: Att få se Skellefteå spela SM-final i Globen (jag förutsätter nämligen att Djurgården spöar Linköping i den andra kvarten).

Sedan kom en Falk och fixade förlängning.
Och samma fågelskrälle flaxade sedan in segerpucken.

Drömmen dog inte där, men blev betydligt mer avlägsen - tills i dag. Fjärde kvartsfinalen och ny otippad ledning för Skellefteå.

Men det blev sudden death igen.
Och ännu en blytung förlust.

Näe, jag får nog drömma jävligt länge innan det går i uppfyllelse. För denna säsong är nog snart till ända, tyvärr.

Inga kommentarer: