måndag 12 april 2010

Back to life, back to reality

Som jag nämnde för drygt ett par veckor sedan har jag haft ett ganska hektiskt schema. I dag kom till sist dagen då jag får andas ut lite. Sedan jag skrev det där inlägget har jag hunnit med att fylla 21 år (vilket jag egentligen först insåg under en stund av ensamhet på toaletten i går), jag firade påsken hemma i snöriket, jag har tillbringat några dagar Sundsvall och jag har haft föräldrarna på besök i storstan. Och jobbat alla dagar därimellan. Puh.

Så vad gör jag då på min hellediga dag?

Jo, jag tvättar, handlar och bär ut min egen vikt i sopor och återvinning. Jag planerar även att fixa disken och laga mat och lite andra småsysslor innan damen kommer hem. Och det känns faktiskt ganska skönt. Alla måsten känns nämligen inte alls lika jobbiga när övriga tiden bara består av ett enda stort softande och P3-lyssnande.
Hemmamannen is back in business!

2 kommentarer:

barajagjohanna sa...

Att ha en hemmaman is the shit! Puss från den arbetande kvinnan

Anonym sa...

:)