tisdag 20 april 2010

Bra skit! XXX

Trettionde musiktipset sedan starten! Och precis som i förra inlägget är det Laleh som står i centrum.

Laleh är en artist som jag inte lyssnar särskilt flitigt på. Men det är något speciellt med henne. Varje gång jag väl får höra hennes röst kan jag inte undvika att bli lite trollbunden. Det är något underbart mystiskt med hennes stämma - och det skriver jag inte bara för att göra en rolig koppling till dagens tips.

Sedan debutalbumet med supersuccén Live Tomorrow har hon dock alltid funnits där, någonstans i utkanterna av mitt musikmedvetande. När hon sedan släppte låten Bjurö klubb, där hon besjunger den vackra plats som jag tillbringade en hel sommar på, steg hon givetvis i mina öron. Att låten i sig är fantastisk hjälpte givetvis till.

Låten jag ska tipsa om är ett bra exempel på hur jag inte riktigt håller koll på Laleh, men ändå fastnar lätt. Den släpptes nämligen på plattan Me and Simon som kom för över ett år sedan. Det är dock först nu, när den släppts som singel på Spotify, som jag har börjat spela den på repeat.



Laleh - Mysteries

Inga kommentarer: