onsdag 28 april 2010

Logik à la Söderlund

Jag har varit sjukt trött de senaste dagarna - något som inte minst märktes i går. Väckarklockan var ställd på 12.30 - mina ögonlock kände dock inte för att flytta på sig förrän framåt tretiden. En timmes upprepade väckningsförsök från mobiltelefonen hade omedvetet ignorerats och jag hade även ett missat samtal och två sms i inkorgen som inte lyckats påkalla min uppmärksamhet.

Så det logiska nu när jag är ledig resten av veckan vore väl kanske att sova lite? Men icket!

Någon röst i mitt huvud har resonerat sig fram till att jag ska vara vaken hela dagen. Förutom det att det är jävligt skönt att sova och att jag sitter och gäspar som en idiot när jag skriver detta så väger resten av argumenten över för att stå över en natts sömn.

Så nu börjar kampen mot klockan. Förslag för att hålla sig vaken en hel dag när kroppen bara vill sova mottages tacksamt. På min egen lista hittills står: äta relativt konstant, dra in på stan, kanske låta någon frisör gå lös på min kalufs samt nödlösningen - självspäkning.

Inga kommentarer: