fredag 16 april 2010

Lägenhetsjakten del 1: Nagelpuckot

När jag och Johanna fick lägenheten som vi bor i nu hade vi faktiskt omänskligt tur. Det var den första lägenhetsannonsen vi över huvud taget svarade på. Så lätt ska det ju bara inte vara att hitta lägenhet i Stockholm.

Men till sommaren ser det ut att bli desto svårare.

På blocket kryllar det av lägenhetsannonser. Tyvärr för vår del så hyrs merparten av lägenheterna i stan ut under en väldigt kort period till extremt höga priser (det är tydligen några populära människor som ska gifta sig). Men de finns även de som inte bara vill hyra ut till resglada royalister.

Som den här killen till exempel. Han har en etta som han vill hyra ut. Den är billig, har en storlek jag kan leva med och ett läge jag gillar. Mina krav är med andra ord uppfyllda. Hans krav var dock svårare att tillfredställa ...

* Ickerökare - inga probelm.
* Djurfri - jag är allergisk.
* Ålder 20-35 - jepp!
* Skötsam tjej - aj fan!
* "Långa naglar som du kan skicka bild på.
Helst fransk manikyr." - vad i hela helvetet?!

Bara att införskaffa peruk och lösnaglar då!


Nagelfetischist, javisst!

2 kommentarer:

Camilla sa...

Alltså jag finner inga ord. är annonsen ett skämt eller? Lät ju snarare som en psykad kontaktannons =)

Lycka till och grattis till sommarjobbet.

Tobbe sa...

Haha, man kan ju hoppas att det är ett skämt, men det finns väl en hel del "intressanta" personer där ute... :P

Tack! =)