tisdag 7 september 2010

Bra skit! XXXVIII

För mig som musikalisk allätare är Spotify-fuktionen What's new väldigt bra. Jag brukar inte riktigt orka hålla koll på när musik ska släppas och lyssnar ändå mest via Spotify, så det är väldigt smidigt att kunna kika där och få lite tips. Och i dag bjöd what's new-sidan på mer godbitar än vanligt - som jag nu tänkte vidarebefodra!

Till att börjat med har Robyns andra del av Body talk-trilogin släppt, även om den läckte ut på youtube redan för ett par veckor sedan. Mycket bra skit! Sedan puffades det även för You me at six som lanserar sin tredje singel, Stay with me, från årets album. Ett band jag mest förknippar med en rockig Gaga-cover, men som även gör ganska bra musik på egen hand. Videon jag har bäddat in här nedan är dock varken Robyn eller You me at six, utan singeln från duon Hurts nya album Happiness som Spotify marknadsför stort just nu.

Hurts är inget band som jag har särskilt bra koll på, så för att citera Wikipedia: "En hurts är en sluten förvaringsenhet vars höjd inte överstiger normal bordshöjd. Den är avsedd att placeras under eller intill en bordsenhet, endera fristående eller fastmonterad. En hurts liknar alltså en byrå, det vill säga en rätblocksformad möbel med utdragbara lådor. Skillnaden mot en byrå är att hurtsen är mindre, vanligen ämnad att förvara kontorsmatriel i, samt endast har en kolumn lådor. Ofta är möbeln hjulförsedd och ses ihop med ett skrivbord."
Och för er som inte uppskattar min humor utan verkligen vill veta något om bandet hittar ni den rätta Wikipedia-beskrivningen här!


Hurts - Better than love

Inga kommentarer: