fredag 10 september 2010

Alternativa valaffischer: (S)

Idén till denna affisch kom när jag hörde någon säga att socialdemokraterna ständigt hittar nya klyftor att bekämpa och att det snart inte kan finnas några klyftor kvar för dem att dra upp i den politiska debatten. Först var det klyftan mellan fattiga och rika, sedan började man bry sig om klyftan mellan kvinnor och män, och i denna valrörelse har även klyftan mellan pensionärer och löntagare blivit en het potatis. Men jag kunde åtminstone komma på en klyfta som sossarna ännu inte deklarerat att de vill minska …

Så för att göra det enkelt för de röda har jag inte bara knåpat ihop en valaffisch för att uppmärksamma denna klyfta. Jag har även klurat ut hur en reform skulle kunna finansieras och vad den skulle heta. Eftersom socialdemokraterna ändå vill avskaffa RUT-avdraget tänker jag mig att pengarna från den reformen kan gå rakt in i en ny skattesubvention som förkortas med de tre bokstäverna: BRA. Bröstreduktionsavdraget, helt enkelt!

Nio dagar kvar till valet!

2 kommentarer:

Emil sa...

Genialisk idé, Tobias! 100 gånger bättre än SVT:s Elfte timmen.

Tobias Söderlund sa...

Ojojoj! Jag tackar ödmjukast för dessa fina ord!