torsdag 9 september 2010

Alternativa valaffischer

Nu är det tio dagar kval till valet. Och som ni borde veta vid det här laget älskar jag nedräkningar. Därför ska jag givetvis ha en sådan på bloggen nu igen!

Jag grubblade ett tag på hur jag skulle göra en valnedräkning rolig och bestämde mig för att slå två flugor i en smäll. Den andra flugan i det här sammanhanget är att det verkligen har kliat i mina redigerarfingrar sedan jag skickade min sista sida för sommaren på Sportbladet för några veckor sedan.

Nedräkningen kommer därför gå till på det viset att jag varje dag fram till valet kommer göra en alternativ valaffisch till något av de tio största partierna (riksdagspartierna samt pp, fi och sd). Givetvis med en smula humor inblandat. Första affischen kommer alltså komma upp senare under dagen - men först måste jag sova och fundera lite på vilket parti som ska få äran att bli först ut.
Håll utkik!

Inga kommentarer: