tisdag 14 september 2010

Alternativa valaffischer: (PP)

Med tanke på förra inlägget tänkte jag att det skulle vara passade att ta och avklara piratpartiets affisch i dag. När jag tänker på piratpartiet tänker jag på fri fildelning, även om jag vet att de har andra politiska ståndpunkter också. Och när jag tänker på fildelning tänker jag även på mat. Typ en frukostbuffé. Och ja, några fler förklaringar har jag tyvärr inte till varför det blev som det blev med den här affischen!


Fem dagar kvar till valet!

2 kommentarer:

Unknown sa...

+1

Även om jag är pirat så måste jag uppskatta humorn :0)

Sedan hoppas jag att jag kan övertyga dig att läsa ett par länkar det tar typ 15 minuter eller så och förklarar varför de flesta av oss är pirater:

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/bodstrom-ar-motsagelsefull_5320247.svd

http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/vi-varnar-integriteten_5230669.svd

http://henrikbranden.se/2010/09/02/jag-lamnar-s-for-piratpartiet/

Lev väl :0)

Fredrik Larsson (pp)

Tobbe sa...

Tack ;)

Ja, jag har full förståelse för folk som röstar pirat. Tycker om det mesta i er politik, men för mig i det här valet så rankar jag inte era frågor tillräckligt högt för att lägga min röst på ett så pass smalt parti.

Rådande opinionsläge gör också att det skulle kännas lite som en bortkastad röst (vilket gör att jag skrattar varje gång jag ser orden: "Rösta Pirat den 19 septembet - din röst är för viktigt för att kastas bort"). :P

Men jag önskar dig och dina partikollegor lycka till på söndag!