torsdag 9 september 2010

Alternativa valaffischer: (V)

Jag börjar nedräkningen från vänster:

All PR är bra PR – och Lars Ohly är beviset på det. I söndagens partiledarutfrågning av vänsterledaren blossade valrörelsens mest oväntade debatt upp. Den om bröstpumpen. Många röster höjdes mot Ohly, till och med Sahlin röt till, vilket gjorde att Lasse liten till slut fick ta tillbaka sitt uttalande.
Men.
I förrgår kom så en ny opinionsmätning och poff! Vänsterpartiet var plötsligt Sveriges tredje största parti! Hur fan gick det till? Svaret måste givetvis vara bröstpumpen. Han fick förvisso skarp kritik, men även spaltmeter i tidningarna och blogginlägg i mängder. Plötsligt syntes den lilla kommunist-gubben överallt! Därför tycker jag att Ohly ska göra en dubbel pudel och fortsätta puffa för pumpen. Och därför har jag dedikerat vänsterns alternativa valaffisch till just denna sakfråga.

Tio dagar kvar till valet!

2 kommentarer:

Johanna sa...

Du borde sätta copyright-märke på dina affischer så att du får lite cred när de börjas snos!

Tobbe sa...

Haha, äh, som redigerare är jag van att inte få någon cred för det jag gör ;)