onsdag 10 mars 2010

Hur man vet att man har rätt jobb

När jag var på väg till jobbet i går var jag inte särskilt glad. Allmänt nedstämd, beslutsångest och dåligt självförtroende - allt i en enda stor och jobbig röra.
Väl på jobbet försökte jag lägga allt bakom mig. Och visst är det enkelt att inte visa något utåt, men alltihop låg och gnagde i bakhuvudet.

Sedan kommer nattchefen och ger mig jobb.

Min första tanke när jag hör vad jag ska göra är: "Oj, ska jag få göra det!? Pratar han med rätt person nu?" Jobbet känns verkligen som ett steg i rätt riktning från vad jag fått göra tidigare.

Sex-sju timmar senare sitter jag där med mitt färdiga uppslag. Mittuppslaget. Ett knäck draget över hela uppslaget - utan bottnar, spalter eller annonser som stör. Och en fet rubrik på över två hundra punkter. Helt klart mitt snyggaste uppslag hittills under praktiken!

Nu sitter jag här, glad och med ett boostat självförtroende. Och det där beslutet som bråkade med min skalle under gårdagen verkar ha sjunkit in under natten. Jag har bestämt mig.
Tack för det jobbet!

1 kommentar:

Emma sa...

Va roligt att det känns bra med jobbet för dig! =)