tisdag 23 mars 2010

Dagens skönhetstips: Sluta gäspa!

Under mina ledigheter mellan skiften har jag inte tagit mig för att göra så mycket. Försvisso skönt att bara slappa efter att ha jobbat hårt, men lite tråkigt i längden.

Den har veckan tänkte jag ändra på det.

I går blev det en promenad och fika på Skanstull med lediga praktikantkollegor. Och i dag blev det lunch på söder med Hassel och spelgubbarna som jag jobbade med i somras. Mycket trevligt.

Men det är jävligt svårt att ställa om.
I dag stod väckarklockan på 10:30 för att jag skulle hinna med lunchen. Det är det tidigaste jag har gått upp sedan jag började jobba på Aftonbladet. Vilket har fått som följd att jag har gått runt och gäspat som en dåre hela dagen.

"Du ser lite groggy ut", sa någon ärlig människa till mig tidigare i dag, vilket ganska bra beskriver hur jag känner mig också.

Efter en hel dag fylld av djupa, reflexmässiga inandningar blev jag lite nyfiken på hur jag egentligen ser ut när jag gäspar. En kamera, en badrumsspegel och några gäspningar senare kan jag konstatera två saker. Ett: det är väldigt svårt att sikta och fokusera samtidigt som man gäspar. Två: jag är inte alls behaglig att vila ögonen på när jag gäspar.


Väldigt trött pojke!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag måste bara fråga..! Var gick du din journalistutbildning.. ? :) Beeella

Tobbe sa...

Jag går faktiskt fortfarande på journalistutbildningen i Sundsvall - men är ute på en hel termins praktik för tillfället. :)

Bella sa...

Ja okej! Spännande, spännande..! Har hört väldigt mycket bra om den utbildningen.. ! Själv tror jag att det blir Kalmar till hösten, Journalistik och medieproduktion.! Hoppas på att det utbildningen är bra den med ! :)

Tobbe sa...

Ja, den är väldigt bra :) Har du möjlighet att välja mellan de två (och inte har fobi för norrland) så skulle jag rekommendera Sundsvall ;)
Har du frågor om Kalmar-utbildningen kan du säkert få lite svar av Emil som brukar kommentera här ibland, hans blogg hittar du på: http://waltzforthoughts.blogspot.com/

bella sa...

Tack tack för tipset ! lycka till med praktiken och din utbildning ! :) bella