måndag 29 mars 2010

Den stora dagen i sammandrag

Födelsdagen började med att ett +47-nummer ringde mig strax efter midnatt när jag satt och jobbade. Berusade men bekanta röster sjöng "Jag må han leva" i andra änden.
Efter den oväntade och mycket trevliga hälsningen från grannlandet var det bara att återgå till jobbet för att sedan ta mig hem, sova och börja 21-årsdagen på riktigt.

När jag vaknade stod en fantastisk frukost uppdukad på köksbordet. Hembakt bröt, stekt halloumi och min livs första pannkakstårta. Bättre start på dagen kunde jag knappast ha fått!

Efter att ha ätit oss lite för mätta blev det presentöppning och tillfixning - sedan tog jag och Johanna en sväng på stan. Någonstans mellan Medborgarplatsen och Skanstull stannade vi till för att fika, trots att vi båda fortfarande var ganska mätta.

Och ja, där var det roliga slut. Inte nog med att sommartiden stal en timme från min födelsedag. Helt plötsligt skulle jag tillbaka till jobbet. Nog för att jag har haft en väldigt bra dag på jobbet också, men lite längre firande hade ju såklart varit trevligt. Men det blir nog lite mer firande med släkten någon annan dag såklart!

Inga kommentarer: